LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Monday 18 April 2011

chapter 3 ~ 4

'weh.. kau kenapa?.. nape tak siap- siap lagi ni? ' Jerkah farhana membuatkan aku kembali kelam nyata.
Entah kemana - mana aku tadi.
'Alah... aku malas nak pergi ni ... kau jer lah ... aku ngak mood ni!!!' jawabku acuh tak acuh lalu menutup mukaku dengan PILLOW PET - hypo . Bantal kesayanganku...
' Ewah- ewah..... cantiknya muka ... project ni besar tau.. wedding anak Datin Rosmah .. Kau bukan tak tahu Datin tu kalau tak ada kau... pot-pet pot-pet dia tak habis.... Bangkitlah... mandi ... i nak make up dulu... U bangun pergi mandi...' Kata Farhana memang jarang aku bantah.
Menjawab pun malas. Hanya farhana yang faham aku. Walau dia jarang menunjukkan nya .. namun aku tahu dia megerti.

bib bib

aku pantas bangun. Menerpa kearah talifon NOKIA e71 milikku yang penuh dengan manik yang sungguh comel. Bunyi push email membuatkan aku mendapat semangatku yang hilang entah kemana.

'Honey .. sorry abt not waking u up this morning ...my sister Jeniffer is coming to surprise me.. We are out to Patrick Hse n Having lunch there... till i din't realize the time... i'm sorry honey ... how u doing tis morning my baby .... did Ariff goes to school with good food ... where my little buddy? still sleeping?
r u going to Datin she today .... pls email me. I be here 




love , Mr S




' Ha... balas lah... tak payah terkebil - kebil . cepat sikit ' sekali lagi Farhana membawa ku keduania nyata.
' Ah... malas..... benci tau ...' aku bingkas bangun dan mencapai tuala...

' i nak mandi ni cik puan hana ... kang lau Sabastian call kata aku bussy tau ' aku mula wat acting yang paling cantik. Kalah Fasha Sanda tau..

' Ye lah tu... kang bunyi phone je.....' belum pun habis Farhana berkata.. talifon bimbitku berdering lagi.

lagu rindu setangah mati serta nama SABASTIAN.... Sabastian ....

' Yes........' jawab ku acuh tak acuh
' ahaaa....'
'Well.... ya... it's ok....'
'Nooooo....nooo i'm not...'
'Ya..... i'm getting ready.... ahaaaa... yaaa..yessss... mmmmm... with Hana...'
'mmmmmm...... hrummmppppp ... i'm going to have shower now.... ' sambil menjeling ke arat Farhana
'mmmmm..... i miss u too ... ok ... baiklah ... yaa.... promise? ..ohhh... ok... 'senyuman sudah melebar.
Farhana turut tersenyum.... ' she smiling Sabastian .... very big!!!! ' jeritnya. Sabastian turut ketawa..

'Ok sayang... i got to go... showerrrr..... NO!!!! nooooo..... i call u before i meet up with dating .. yaa... No... can email... Hana drive... ok.. love you too...muah... mmmm... bye...'

aku berlari ke kamar mandiku . Aroma lavender daripada SPA filter cosway mengamit jiwaku. Seharum cinta Sabastian padaku. Setiap kali apabila Sabastian menyatakan cintanya padaku , aku pasti diawangan.

No comments:

Post a Comment