LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Monday 11 April 2011

chapter 2 ~ 3

'hey.. maisarah ... buat apa dekat sini ? ' suara nyaring ala ala penyanyi barat Mastika mengejutkan aku. Aku cuma tersenyum dan seperti biasa kami berpelukan ..berlaga laga pipi... ala ala OVER THE SEA gitu. gaya barat yang senang menjadi ikutan .

'eh.. kenapa kau duduk sini... alone lagi... where is Tien ? anak - anak mana ' gaya spy 007 memang sesuai sangat dengan Mastika.Matanya melilau mencari kelibat Sabastian dan anak anakku.


'aku dengan anak anak je. Tien balik Us.Semalam dah sampai New York. Subuh esok sampai lah dia kat maryland tu. ' riak wajah Mastika terkejut kaku.
'what? Sabastian balik US? ko let him go? u must be crazy darling... so planning you all next year cam mana?'
Apalah daya untuk aku menjawab wahai sahabatku. Hati ku merintih sedih. Tampa sedar aku menangis lagi..

'Sarah.... sorry lah.. aku tak maksud nak buat kau sedih .... ' mastika merapatkan dirinya dengan aku. Aku hanya mampu menyeka air mataku dari terus membasahi pipi. Mastika mengelus lembut rambutku.
' He promise he be back this June , after Ally getting married... it's jst two month .. but i dont know what will happen next .' dalam sendu aku meluahkan rasa pada sahabatku Mastika. Walaupun Mastika species HARD HEART tapi aku tau dia memahami keadaan aku sekarang.

' Alah Sarah... dua bulan tu bukan lama ... sekejab sahaja.. so dia balik rumah siapa ? ' Pertanyaan Mastika menyentap jiwaku. Aku sendiri tidak tahu kemana arah tujuan kekasih hatiku itu. Mungkin dia kerumah Ally Or maybe dia kerumah Natty .Kalau pun dia balik kerumah Familynya , Patrick dan anak anaknya juga tinggal disana. Oh tidak..... ' Babe... aku tak tanya pun dia nak balik rumah siapa ? kalau dia balik rumah anak anak okey lah.. kalau balik rumah Patrick pun ok jer.. Tapi... kalau dia balik rumah dia ... Sandra kan ada kat sana .... aku tak sanggup ....' terlopong mulut Mastika.Kelihatan dia juga terkejut dan nampaknya Mastika sahabatku itu sedang mencari kata untuk memujuk aku.

' Babe.... kau jangan lah emo weh!!! Nanti kau call lah Tien tu... Dia buat rooming tak?? mmmm... sekarang kul berapa ek kat sana ? lewat 12 jamkan... ? ' Soalan Mastika hanya mendapat anggukan kepalaku sebagai jawapan.


Aku merenung jauh hingga kehujung padang. Apakah kepulangan Sabastian akan membawa perpisahan dalam perhubungan kami ini. Tiga Tahun aku mengenalinya. Memberi semangat baru dalam hidupku . Memberi harapan kepada ku... dan yang pasti aku menemukan rase cinta yang teramat istimewa apabila bersamanya .

Mencintainya membuatkan hidupku yang suram menjadi seperti neon yang berkerdipan.



'sayang......... aku rindu kamu sangat ......'

No comments:

Post a Comment