LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Tuesday 12 April 2011

chapter 2 ~ 4

D'Masiv - Rindu Setengah Mati

aku ingin engkau ada di sini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah

berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati

meski tlah lama kita tak bertemu
ku selalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu

aku rindu setengah mati

aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu
 
 
'bestkan lagu ni , menusuk kalbu betul ..'
'hrumpppp ....'
'sayang... i'm telling you about this song .... sedap kan ?'
'Sedap ?? what do you mean by that? Sedap for kueh right?' 
pertanyaan semula dengan muka
selama toya Sabastian membuatkan aku agak sebal.
'Nooooo... sedap is not only for food!!! ' sengal betul 
kekasih aku ni. Tapi ia jugakan
dia kan masih belajar lagi. Tapi aku tetap menarik MUKA .. 
sengaja mencari onar. Sabastian masih tekun mengadap 
news di skrin mac book pearl white kesayanganku.
Aku mengerling dengan ekor mata dan menguatkan suara TV. 
Lagu rindu setengah mati 
bergema di seluruh kawasan ruang tamu rumahku ini.
'Honey... could you please slow down the volume please?' 
tampa menoleh dia bersuara. Aku masih tekun menghayati bait 
bait lagu . liriknya menyentuh kalbuku.Tampa aku sedar ... 
air mata aku menitis... tapi kenapa? aku menoleh. 
Memandang kearah Sabastian , 
dan tanpa ku sangka dia juga menoleh kearahku.
Wajahnya agak serius .. namun berubah sebaik sahaja 
dia melihat butiran mutiara mengalir dipipi.
'hey... what's wrong babe ? ' dia merapatiku.
tanganku dicapai .... remote TV ditanganku dicapai 
lalu dia mamatikannya.
'Honey .. please don't listen to all sad song ... 
i don't like to see tears on you'jemarinya menyapu bersih 
airmata yang berderaian dipipiku.
Aku juga tidak tahu kenapa aku menangis ... 
tapi yang pasti aku terharu dengan tingkah lakunya.
sentiasa membuatkan aku rasa bahagia ..
'mommy ... '
bahuku dicuit lagi. Adam .. aku tersenyum 
memandang anak kecil kesayangan ATE sabastian 
'Atik laparlah ... nak makan ...' 
sambil merapatiku dia mengadu. menggosok gosok perutnya.
'Lapar ye? nak makan apa ni? ' Aku lantas memperlahankan 
volume TV. Lagu rindu setengah mati sudah 
bergantian dengan lagu lain. Kenangan aku bersama 
Sabastian juga sudah berganti dengan kenakan wajah 
Adam..putera bongsuku .. yang sangat nakal namun dia 
sangat adorable. Opppssss ... perasannya MOMMY dia ni. 
Aku tersenyum sendiri.
 

No comments:

Post a Comment