LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Sunday 22 May 2011

chapter 7 ~ 2

ahhhhhhhhh.... malas betul nak bangun..
rasa nak tidur setidurnya ....
bila aku buka mata ...
aku pasti teringatkan Sabastian .

Aku rindu dia ....
Aku rindu sangat .....

Aku cuba tidur lagi..
Aku cuba lelapkan mata..
Namun.. seperti biasa.. aku memang tidak boleh tidur siang!!!
Aku berkalih lagi... kejab ke kanan.. kejab ke kiri ....

Terdengar suara Crabby diluar pintu. Ku capai talifon.
' mmmmmm.... dah 6.15am ... ' memang biasanya Crabby kelaparan.
Aku bingkas bangun... Crabby melompat dan mengekori langkah ku.

Aku senang melihat Crabby makan.
nampak macam sopan sahaja. Aku tersenyum sendiri.

mmmmmmmmm.... aku tambah rindu lagi.
Aku berlalu meninggalkan Crabby ... biarlah dia menikmati sarapan paginya.
Aku kebilik anak bujangku.
Melihat keduanya tidur dengan lena... aku menjadi sayu.
Sudah seminggu aku mengabaikan mereka...
Setiap hari aku pulang lewat.
Setiap malam mereka makan dengan Iskandar.
Lewat malam baru aku jemput mereka.


Aku mengeloh lagi.. untuk yang kesekian kalinya.
Jam di decoder astro menunjukkan pukul 6.30am.
Masih awal untuk aku kejutkan kedua anakku ini....
Aku melangkah keluar... menutup pintu bilik ..
Ku capai tuala biru muda ... aku tersenyum lagi...
Tuala pemberian Sabastian .... aku terus melangkah..
menuju kebilik persiramanku.. namun langkah ku terhenti
Aku berlari meluru ke bilik tidurku. Talifonku berbunyi.
Dan nama SABASTIAN disebut berulang kali.

' honey ..... you there ...' sah...!!! suara Sabastian dihujung talian
' honey...please answer me.. i miss your voice ... i miss you....' aku memejamkan mata.
Sudah dua hari aku tidak menjawab panggilan darinya.

Aku masih membisu.
Debar didadaku hanya tuhan yang tahu.
Aku rindu... tapi aku enggan mengakuinya ..

' sayang....'
' ohhh honey .... thank you.. thank you for call me sayang ... and i hope 
i am still you sayang.... ' suaranya kedengaran agak perlahan .
Ada nada sedih yang tertahan. Aku tahu Sabastian merasai apa yang ku rasa.

' There is no reason why you not my sayang .... you will alwayz be my sayang ...' bersama derai
airmata ... aku akhirnya mengalah .. mengalah dengan rasa rinduku yang teramat padanya.

aku dan Sabastian .... sama - sama meluahkan rasa.
Sama - sama memujuk.
sama - sama saling merindu ...

dan akhirnya ...... aku tersenyum semula .....
aku cinta kamu .....

1 comment: