LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Thursday 2 June 2011

chapter 8 ~ 1

' Apa? bila?.... ohhhh.... ok..ok... Dr cakap Apa? '
' emmmmmm..... yaaa......'
' Ohh.... ok..ok.... Nanti sarah sampai ye ...'

Aku mendail nombor Iskandar.
Rasa panas membakar wajahku.

' U dekat mana? ... ayah U mana? .... oohhhhhh... yer ke? '
' sooooo... kenapa U tak kasi tau I ? '
' U memang tau.... '

tanpa menunggu penjelasan lebih lanjut aku mematikan talian talifon.
Malas aku bercakap denga insan yang bernama Iskandar.
Memanjangkan bicara boleh menambahkan lagi bara yang tersimpan...

Aku harus mencari susur keluar.
Aku perlu rehat untuk menenangkan hati.
Kedua putraku enak tidur .
Crabby juga.

Apa yang harus aku lakukan...
Haruskah aku membatalkan percutian ku bersama anak anakku?
Haruskah aku berada disana ..
bersama keluarga mertuaku..... bekas mertuaku.

Tapi... TAK ada siapa pun yang tahu penceraian kami.
Berada bersama bereka bermakna aku harus berlakun kembali.
Terbayang bayang wajah Tok Ngah Tipah.
kakak ayah mertuaku yang sememangnya rapat denganku.

Dapatkah rahsia ini terus menjadi rahsia?

No comments:

Post a Comment