LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Friday 3 June 2011

chapter 8 ~ 2

Melihat wajah ceria Tok Mud membuatkan hatiku luluh.
Betapa dia seorang yang tabah.
Berusaha menyembunyikan setiap kesakitan yang dirasainya.
Adik dan abang tidak mendapat kebenaran tuk masuk.
Meraka hanya berlegar di ruangan Lobi.
Mujur aku dapat menghubungi bibik mereka.

Serangan jantung yang menyerangnya agak tidak ganas.
Pak Mud hanya mendapat serangan pertama yang agak ringan.
Kalau nak di bandingkan dengan usia .... ternya Pak Mud seorang yang
tabah dan kuat semangat.

Aku kagum.
Kagum dengan semanagat yang dimiliki beliau.

Pak Mud masih bisa tersenyum...
menceritakan kembali kisah bagaimana serangan yang dilaluinya.
ditokoh tambah dengan cerita dari sahabat handainya...
dia ketawa berkekah - dekah.

Aku cuma tersenyum.
Mengambil saki baki semangat yang tinggal..
Bagai mana untuk ku terangkan...
dan bagaimana untuk kusampaikan.
Tergamak kah aku menyampaikannya?
Sanggupkah aku melukakan hatinya...


Ya Allah... kau permudahkan segala nya....
Aku mohon padamu Ya Allah...

No comments:

Post a Comment