LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Saturday 18 June 2011

chapter 8 ~ 5

' Mentari menyingsing pergi ....
Meninggalkan hari cerah bertukar gelap..
Meninggalkan awan yang berarak kelabu.
Toada tanda bulan akan muncul membantu...
Tiada bintang menerangi malam...
Cuma kelihatan cahaya kilat yang memancar..
memercikkan api kemarahan.....

Dari jendela kamar ...
aku mengintai malam ...
Betapa ianya hambar...
Betapa ianya tidak bermaya...
Tapi..
Aku berusaha untuk tabah...
Aku terus berusaha untuk cekal...
Aku harus akur dengan ketentuan Allah ...
Pasti segala yang berlalu ada hikmahnya ..
Kerana Allah MAHA MENGETAHUI ...

Dalam hati ini....
Ada satu nama ...
Nama seorang insan yang amat - amat aku rindui..
Aku rindukan senyumannya ...
Aku rindukan gelak tawanya....
Tutur bicara yang manis... lembut dan mempersonakan...
Kenapa dan mengapa .... perpisahan ini terjadi..
Aku tiada berupaya menetang takdirnya lagi.

Andai itu terbaik buat aku.. dia dan kamu ...
Bersamalah kita pasrah ..
Dalam ,meniti hari mendatang...
Kerana ....
Aku tampa kamu ....
seupama camar yang melintas laut...
Mencari pohon untuk berteduh...
Kerana Dia .... bukan mahuku....

Aku akan terus melangkah ...
Melewati waktu waktu lalu..
Bersama kenangan mu yang abadi ... dihati.

Sabastian .... aku cinta kamu .... selamanya.
Seandai sahaja kamu tahu .... betapa aku rindu ...
betapa aku perlu kamu .... dan seandai kamu bisa merasai..
gelora dijiwaku ......  '


kedua tangan ku tekap kedadaku.
Betapa jantungku berdegup kencang .....
sekencang taufan NARGIS yang melanda Myanmar ....
Aku mengharapkan setitis embun....
dipadang pasir .........

No comments:

Post a Comment