LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Saturday 9 July 2011

chapter 9 ~ 5

Untuk apa aku meneruskan penantian ini.
Jika hanya penuh derita.
Aku berharap aku bisa melupakan janji - janji manis yang pernah dilafazkan.
Berjanji akan pulang semula kepangkuan ku apabila semuanya selesai.
Tapi..
Satu persatu masaalah muncul.
Satu persatu menjadi dalang pemisah antara kami.
Kepulangannya untuk menyaksikan perkahwinan anak perempuannya mungkin hanya
lah satu alasan untuk pulang kesana.

Kenapa aku terlalu yakin dan percaya dengan segala janjinya.
Kenapa aku terlalu mencintainya..
Persoalannya... bagaimana aku boleh mencintainya?
Mengasihinya dengan sepenuh hati..
Mempercayainya... tanpa segaris keraguan.

Namun...
Apa yang kurasakan kini hanyalah kepedihan yang tak tertanggung.
Bagaimana dia boleh menghilang sebegitu sahaja...
just like that.
Dulu....
Sebelum dia berlepas ke New York..
Saat aku sangat sedih....
Sangat sangat menangisi perpisahan kami...
Dia memeluku erat ...

" i will come back.. i promise.... "
pipiku yang basah dipengang kemas...

" Honey... please don't cry .... please... " Rayuannya menambahkan lagi sayu dihati.
Bagaimana hati ini tidak sedih... Bagaimana airmata ini tidak juga berhenti mengalir.
Bagaimana rasanya berpisah dengan insan yang amat bermakna di hati ini.

" Honey.... when everything is ok ... i will run to you ... and i will never leave you alone
here again....." Dia memelukku lagi.

Pelukannya yang kemas memberi tahu aku bahawa dia amat amat menyintai aku,,
dan mengharapkan pengertian aku untuk melepaskannya pergi.
Haruskah aku menjadi begitu kejam dan pentingkan diri sendiri.
Menahannya dan menghalang dia pergi adalah sesuatu yang amat tidak patut aku lakukan.

" I'm sorry sayang ...... I promise .. I will wait for you.... "Aku melepaskan pelukan. Aku menyapu air mata yang terus mengalir.Aku tidal mahu mengjadi penghalang .

" Honey... don't say sorry ....please...."
dan aku memeluknya lagi. Kali ini aku terasa lebih tenang.
Aku meleparkan senyuman buat kekasihku. Senyuman yang paling manis.

" I promise.... i will come back.. and you know what honey.... i will surprise you.... " Kedua pipiku di
pegang lagi. Matanya biru dan sayu itu menatap wajahku. Pandangannya penuh dengan rasa cinta yang amat mendalam.. dan aku mempercayai apa yang kurasa.

Perlahan aku lepaskan pegangan tangannya. Aku masih tersenyum... sambil menyapu si air mata yang
belum berhenti mengalir.

" Aku cinta kamu ..."
" Oh honey ... aku cinta kamu juga..."
kami saling menatapi antara satu sama lain.
Dan aku tidak melepaskan pandanganku.. sehinggalah dia hilang diantara ribuan penumpang
yang sama - sama mau pulang ke NEW York.

Dan aku tidak pernah terasa diri ini ditinggalkan...
tidak sama sekali...
Sehinggalah....
Dia benar benar hilang dari CINTA ku ini....

1 comment:

  1. yup, hantarkan gambar dalam format *.jpg. cth file DSC20139.jpg

    pastu saiz dia 1000px x 628px. hantar kat email... atau pun isi borang ni

    http://myuniquependrive.blogspot.com/2011/07/custom-pen-drive-order-form.html

    ReplyDelete