LOVE

My photo
-Sarah & Sabastian ... percintaan antara BENUA .. takdir yang menemukan mereka.. dan takdir jua yang bisa menentukan nasib percintaan mereka .... terpisah dek jarak n waktu ... namun MASA penentu segalanya ....

Friday 29 July 2011

chapter 10 ~ 5

Melihat kecerian Ayah berbual bersama sanak saudara dari kampung
sungguh mendamaikan hatiku. Lama aku tidak berkumpul
dengan mereka semua. Semenjak aku dan Iskandar berpisah..
jarang sekali aku pulang ke kampung..
berbagai alasan aku beri setiap kali abah menyuarakan hasrat hatinya
untuk aku pulang bersama.

" Ada orang kawin lah ayah minggu ni. Ayah balik
dengan Is je lah.."

Ini lah alasan aku setiap kali aku diajak..Lagipun perjalanan
aku dari kuantan ke sg buloh. kemudian nak menyambung ke sg Petani amat
lah memenatkan.

Kini aku bertemu mereka lagi. Dapat ku rasakan kerinduan Mak Ngah Senah.
Sewaktu dia memelukku kemas. Aku membalas pelukan itu.
Begitu juga dengan kak Tina. Lama kami berbicara sambil memasak untuk
hidangan tengah hari.

Namun.. dalam keriuhan dan kegembiraan ini.... hatiku berasa sayu.
Hatiku berdetik kerinduan ....Rindu pada kekasih hatiku...
Yang kini jauh dari mataku.
Jauh pergi meninggalkan aku..
Mungkinkah dia akan kembali padaku..
Mungkinkah dia merindui aku... seperti mana aku merinduinya....

wajahnya bermain diruangan mataku..
bisikan suaranya terngiang ditelingaku...
sungguh aku rindu...
RINDU SETENGAH MATI............

No comments:

Post a Comment